Διοργανώστε μια τηλεδιάσκεψη προκειμένου να συζητήσετε τα πιο κάτω θέματα που θα αποτελέσουν τη βάση της συνεργασίας σας:

  • Τι αναμένετε από το έργο;
  • Ποια θα είναι η γλώσσα επικοινωνίας;
  • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του έργου;
  • Ποιοι είναι οι εκπαιδευτικοί στόχοι που θέλετε να επιτύχετε;
  • Τι προβλέπουν τα τελικά αποτελέσματα του έργου ως προς τις δεξιότητες των μαθητών σας;
  • Οι μαθητές θα χωριστούν σε μικτές ομάδες εργασίας;
  • Πόσο συχνά θα ανταλλάσσουν υλικό ή θα εργάζονται από κοινού οι τάξεις σας/οι μικτές ομάδες των μαθητών σας;
  • Ποια μαθήματα θα διδάξετε μέσω του έργου;
  • Υπάρχουν περίοδοι κατά τη διάρκεια των οποίων δε θα μπορείτε να εργαστείτε (εξετάσεις, διακοπές κ.τλ);

Επικοινωνία

Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία της πλατφόρμας  «Teacher bulletin» και «Materials» του Twinspace σας ή κάποιο άλλο εργαλείο προκειμένου να επικοινωνείτε ή να αποθηκεύετε τα αρχεία με τους εταίρους σας. Από την αρχή του έργου, καταγράψτε το υλικό που αναμένετε από κάθε ομάδα εργασίας στο Twinspace και ορίστε χρονικά περιθώρια για την παραγωγή τους. Ορίστε συγκεκριμένες διαδικτυακές συναντήσεις που θα σας επιτρέπουν να συντονίζετε την εξέλιξη και πρόοδο του έργου σας. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για τυχόν απορίες ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε.

Σε περίπτωση που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή φροντίστε να ενημερώσετε τους εταίρους σας το συντομότερο δυνατό. Έχετε υπόψη σας ότι εκτός από τις προσωπικές μεθόδους εργασίας, έχετε και διαφορετικές επαγγελματικές και πολιτιστικές κουλτούρες. Η τακτική επικοινωνίας θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τυχόν παρεξηγήσεις.

Χρησιμοποιήστε τον «Πίνακα ανακοινώσεων των Εκπαιδευτικών» του Twinspace σας ή κάποιο άλλο εργαλείο προκειμένου να επικοινωνείτε ή να αποθηκεύετε τα αρχεία με τους εταίρους σας. Από την αρχή του έργου, καταγράψτε το υλικό που αναμένετε από κάθε ομάδα εργασίας στο Twinspace και ορίστε χρονικά περιθώρια για την παραγωγή τους. Ορίστε συγκεκριμένες onlineσυναντήσεις που θα σας επιτρέπουν να συντονίζετε την εξέλιξη και πρόοδο του έργου σας. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για τυχόν απορίες ή δυσκολίες που αντιμετωπίζετε χρησιμοποιώντας την Κάρτα Έργου.

Ενεργός συμμετοχή των μαθητών

Επιδιώξτε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών σας, προσκαλώντας τους στο Twinspace του eTwinning έργου. Παραχωρήστε τους δικαιώματα (π.χ. «μαθητής διαχειριστής») που θα τους επιτρέπουν να δημοσιεύουν υλικό οι ίδιοι (όταν αυτό είναι εφικτό για την ηλικία των μαθητών σας). Επιλέγοντας το τελικό αποτέλεσμα της συνεργασίας σας, θα μπορέσετε να καθοδηγήσετε τους μαθητές σας και επιπλέον να τους εμπλέξετε ενεργά στη λήψη αποφάσεων που αφορούν το έργο. Γνωρίζοντας το θέμα εργασίας (π.χ. αειφόρος ανάπτυξη) οι μαθητές μπορούν αν ψηφίσουν μεταξύ κάποιων δραστηριοτήτων που θα ήθελαν να υλοποιήσουν ή να αποφασίσουν τα επιμέρους θέματα που θα ήθελαν να εξετάσουν στα πλαίσια της συνεργασίας τους με τα υπόλοιπα σχολεία. Οι τρόποι συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τάξεων ποικίλλουν ανάλογα με το είδος και το αντικείμενο του τελικού αποτελέσματος που καλούνται να παράγουν καθώς επίσης και την ηλικία των μαθητών. Η συλλογική γραφή μιας ιστορίας/παραμυθιού/θεατρικού έργου, η δημιουργία μιας κοινής εφημερίδας ή ενός ντοκιμαντέρ είναι κάποια τυπικά τελικά προϊόντα μιας eTwinning συνεργασίας. Η λίστα είναι ασφαλώς ανεξάντλητη, γι’ αυτό μη διστάσετε να χρησιμοποιείτε τη δική σας φαντασία και τη φαντασία των μαθητών σας.

Για περισσότερα παραδείγματα έργων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες   μπορείτε να επισκεφθείτε το πιο κάτω σύνδεσμο Project Kit.