Η ποιότητα των δραστηριοτήτων ενός σχολείου στο eTwinning αναγνωρίζεται με τις Εθνικές και τις Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας. Οι Ετικέτες Ποιότητας είναι η απτή αναγνώριση στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία τους για το υψηλό επίπεδο των δραστηριοτήτων τους. Στους μαθητές, προσφέρει μία ενίσχυση στην προσπάθειά τους, και στο σχολείο γενικότερα, μια δημόσια αναγνώριση για την ποιότητα σε μία Ευρωπαϊκή συνεργασία. 

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας

H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά κριτηρίων τα οποία ορίζει η Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης (CSS).

Η αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά και αξιολογείται από το ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης (CY ΝSΟ) τον Οκτώβριο κάθε έτους έπειτα από σχετική εγκύκλιο. Μόλις η αίτηση γίνει αποδεκτή ή απορριφθεί, σας αποστέλλετε σχετική ειδοποίηση με  ηλεκτρονικό μήνυμα.

5 προϋποθέσεις για να εξασφαλίσετε την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας:

5 προϋποθέσεις για να εξασφαλίσετε την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας:

  • Το έργο πρέπει να έχει κοινούς στόχους και σχέδιο.
  • Πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ή να βρίσκεται στο τελευταίο στάδιό του.
  • Ο εκπαιδευτικός, που υποβάλλει την αίτηση, πρέπει να έχει συνεισφέρει σημαντικά στο έργο και να φαίνεται ξεκάθαρα η συνεισφορά του αυτή.
  • Πρέπει να εμφανίζεται ένας ορισμένος βαθμός συνεργασίας.
  • Τα αποτελέσματα του έργου πρέπει να είναι εμφανή.

Για περισσότερες σχετικές πληροφορίες μπορείτε να μεταβείτε εδώ 

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας δε χρειάζεται υποβολή αίτησης. Είναι ένα δεύτερο σήμα επιτυχίας που απονέμεται από την Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης (CSS) στα σχολεία τα οποία:

  1. Έχουν προταθεί για την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας από μια τουλάχιστον Εθνική Υπηρεσία Στήριξης (ΝSΟ), μετά τη διαδικασία επιλογής.
  2. Τουλάχιστον δύο εταίροι από δύο διαφορετικές χώρες έχουν ήδη λάβει την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας.

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται μόνο μία φορά ετησίως, παρουσιάζεται στη Διαδικτυακή Πύλη του eTwinning και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί ένα έργο να τεθεί ως υποψήφιο για τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για τα ετήσια Βραβεία eTwinning.

Κριτήρια Αξιολόγησης Ετικετών Ποιότητας

Εφόσον πληρούνται οι πιο πάνω 5 προϋποθέσεις, τα έργα αξιολογούνται με βάση την:           

Το έργο θα πρέπει να είναι καινοτόμο ως προς:

  • την προσέγγιση του υλικού του σχεδίου
  • τους τρόπους εκτέλεσης του σχεδίου
  • τις μεθόδους συνεργασίας
  • την παιδαγωγική προσέγγιση
  • τη χρήση των ΤΠΕ και των άλλων μέσων επικοινωνίας

Τα έργα στα οποία κινητήριος δύναμη είναι οι μαθητές (π.χ διεξάγουν έρευνα, αποφασίζουν για τις δραστηριότητες του έργου, ανατροφοδοτούν και αυτό-αξιολογούν τις γνώσεις τους) λαμβάνουν υψηλότερες βαθμολογίες.    

H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται στα έργα eTwinning που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας μια σειρά κριτηρίων της Κεντρικής Υπηρεσίας Στήριξης (CSS).

Η αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά και αξιολογείται από το ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης (CY ΝSΟ) τον Οκτώβριο κάθε έτους έπειτα από σχετική εγκύκλιο. Μόλις η αίτηση γίνει αποδεκτή ή απορριφθεί, αποστέλλετε σχετική ειδοποίηση με ηλεκτρονικό μήνυμα στον εκπαιδευτικό.      

Στο έργο θα πρέπει να είναι εμφανής ο τρόπος επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των εκπαιδευτικών, μεταξύ των μαθητών και των ομάδων εργασίας. Είτε είναι ατομικές δραστηριότητες είτε εργασίες μικρών ομάδων, το κριτήριο αυτό εξετάζει την ποιότητα της επικοινωνίας που αναπτύχθηκε μεταξύ των σχολείων σε θέματα του έργου.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τα forums για ανταλλαγές απόψεων, φωτογραφίες/video από τηλεδιασκέψεις που διοργανώθηκαν, ψηφοφορίες ή συμπλήρωση ερωτηματολογίων για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν το έργο

Οι δραστηριότητες του έργου θα πρέπει να εκτείνονται πέρα από την επικοινωνία και την απλή ανταλλαγή υλικού με τους συνεργάτες. Είναι σημαντικό να υπάρχει μια ξεκάθαρη περιγραφή που θα αφορά στη διαδικασία της εργασίας αναφέροντας σαφώς τον καταμερισμό της μεταξύ των εταίρων και των συνεργατών για την παραγωγή κοινών αποτελεσμάτων. Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος ο τρόπος υλοποίησης των τελικών προϊόντων του έργου από τους μαθητές.

Έργα στα οποία οι μαθητές δουλεύουν σε μεικτές ομάδες με μαθητές άλλων χωρών και έργα που παράγουν κοινά τελικά προϊόντα της συνεργασίας τους (π.χ συνεργατικές ιστορίες/παραμύθια/περιοδικά/εφημερίδες/κόμικς /βίντεο/ποιήματα/πίνακες κτλ) λαμβάνουν υψηλότερες βαθμολογίες.

Το κριτήριο αυτό δεν εξετάζει απλά την ποικιλία των εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν, αλλά τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε, κυρίως από τους μαθητές και δευτερευόντως από τους συνεργάτες, για την διεξαγωγή του έργου, την καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία και την επίτευξη των επιθυμητών παιδαγωγικών στόχων των μαθημάτων.

Το κριτήριο αυτό εξετάζει τα ορατά αποτελέσματα της συνεργασίας και πώς αυτά παρουσιάζονται διαδικτυακά, αλλά και τον αντίκτυπο που είχε το έργο στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, το σχολείο και την ευρύτερη τοπική κοινότητα.

Συστήνουμε οι δραστηριότητες που είναι καταχωρημένες στο Twinspace να είναι «Δημόσιες» και όχι «Ιδιωτικές» (Public pages), όπου αυτό είναι εφικτό, για καλύτερη διάδοση του σχεδίου.